top of page
  • Writer's pictureNino Mchedlishvili

თავი 6: ლინკების შექმნა & საძიებო სისტემების შედეგების ჩამონათვალის თანმიმდევრობა

Updated: Jul 20, 2023


ლინკები შექმნის პერიოდული სისტემა

ამ ნაწილში განვიხილავთ SEO-ს ფაქტორების პერიოდული ცხრილის ლინკის შექმნის ელემენტებს. ლინკები იყო საძიებო სისტემების მიერ გამოყენებული პირველი უმთავრესი “off-page” თანმიმდევრობის ფაქტორი. გუგლი არ იყო პირველი საძიებო სისტემა, რომელიც ლინკებს „ხმებად“ მიიჩნევდა, მაგრამ ის იყო პირველი საძიებო სისტემა, რომელიც ლინკებს აქტუალურობის გაუმჯობესების გზად მიიჩნევდა 1998 წელს.


ლინკები, კონტენტებთან ერთად საძიებო შედეგების ჩამონათვალისთვის ერთ-ერთ უმნიშვნელოვანეს გარე ნიშნად რჩება. ბევრი რამ არის დამოკიდებული იმაზე, თუ როგორ გამოიყენებენ საძიებო სისტემები ლინკებს.


Va: ღირებულება

ყველა ლინკი ერთნაირად არ იქმნება. საიტების ლინკები განსხვავდება ხარისხით და თქვენს საქმიანობასთან შესაბამისობით. სიახლეების გამომცემლობის ძლიერი ჟურნალისტიკური რეპუტაციის მქონე ლინკი ბევრად მნიშვნელოვანია, ვიდრე ლინკი ბლოგის კომენტარების ნაწილში, რომელიც თქვენს საქმიანობას ვერაფრით დაეხმარება.


სანდო, ხარისხნიანი ვებგვერდების ლინკები და შესაბამისი, რეპუტაციის მქონე საიტები თქვენს საქმიანობაში უმნიშვნელოვანეს როლს ასრულებს.


საიტები იყენებდნენ ‘nofollow’ ლინკებს კომენტარებში და შემდეგ ნაკლებად დასპონსორებულ ან რეკლამის შემცველ ლინკებში, რადგან აღნიშნული ლინკები არ მოხვედრილიყო ძიების შედეგების ჩამონათვალში. ზოგიერთი გამომცემელი საერთოდ არიდებდა თავს მსგავს ლინკებს, რომ არ ჰქონოდათ ლინკების აღნიშნულ სქემაში ჩართულობის იერსახე.


ეს ნიშნავდა, რომ თქვენი საიტის ვერც ერთი ‘nofollow’ ქველინკი ვერ მოხვდებოდა თქვენს საიტზე. ახლა გუგლი ‘nofollow’ ლინკებს აღიქვამს, როგორც თანმიმდევრობის მინიშნებებს, რასაც თქვენი გვერდი იყენებს.


Ac: წამყვანი ტექსტები (Anchor text)

წამყვანი ტექსტები გვხვდება დასაკლიკებელ ტექსტებში, რომლებიც ჰიპერბმულებში გამოიყენება. ის ჩვეულებრივ განსხვავებული ფერისაა (ძირითადად, ლურჯი ფერის) და დანარჩენი ტექსტისგან განსხვავებით ხაზგასმულია. წამყვანი ტექსტი დალინკულია SEO-ს ფაქტორების პერიოდულ ცხრილში. წამყვან ტექსტში გამოყენებული სიტყვები საძიებო სისტემაში ჩანს, როგორც ვებსაიტის მიერ კონტენტის აღწერა ან საიტის ლინკი.

„მთავარი ტექსტები აბსოლუტურად მოქმედებს თქვენს SEO-ზე“, ამბობს ჯული ჯოისი, ლინკების სააგენტოს ოპერაციების დირექტორი. „ისინი აუწყებენ საძიებო სისტემებს რის შესახებ არის თანდართული ლინკები, მაგრამ წარსულში ისინი უარყოფილნი და სპამები არიან“.
„ეს არ არის აქსიომა (თუმცა უნდა იყოს), წამყვანი ტექსტი ასევე გამოიყენება ვიზუალური სიმკვეთრისთვის, რასაც მკითხველები იყენებენ. რთულია ბალანსის დაცვა მსგავსი ტექსტის SEO-ს გამოყენებისას. ჩვენ ყველამ გადავწყვიტეთ გამოვიყენოთ ტექსტი „დააკლიკეთ აქ“, რაც ზოგ შემთხვევაში ცუდი გამოსაყენებელია. ეს არის ერთგვარი ხრიკი“, ამბობს ჯული ჯოისი.

რა თქმა უნდა ყოველთვის ვერ გააკონტროლებთ წამყვან ტექსტებს, რომლებსაც მომხმარებლები იყენებენ თქვენს საიტზე ლინკების განსათავსებლად, თუმცა აკონტროლებთ იმ ტექტსებს, რომლებსაც შიდა ლინკებში იყენებთ. „ოპტიმიზებული შიდა ლინკების სტრუქტურა კრიტიკულად მნიშვნელოვანია ლინკების შექმნის პრაქტიკაში“, წერს ენდრიუ დენისი, კონტენტის მარკეტინგის სპეციალისტი.


წარმოგიდგენთ რამდენიმე საუკეთესო მაგალითს, სადაც წამყვანი ტექტით შექმნილი ლინკები საუკეთესო გამოცდილებაა თქვენი მომხმარებლებისთვის.

✅დაშვებულია

🞭 დაუშებელია

გამოიყენეთ გრამატიკულად გამართული წამყვანი ტექსტი.

წამყვან ტექსტში გასპამული საკვანძო სიტყვები.

გამოიყენეთ შესაბამისი სიტყვები და პირობები.

წამყვან ტექსტში არაბუნებრივი სიტყვების გამოყენება.

გამოიყენეთ გამოყოფილი, ხაზგასმული წამყვანი ტექსტები, რომლებსაც მიჩვეული არიან მომხმარებლები.

ზოგადი ტექსტი (მაგალითად „დააკლიკეთ აქ“).

გამოიყენეთ ის ლაკონურად.

სატყუარა ტექსტები, რომლებიც უბიძგებს მომხმარებელს მასზე დაკლიკებისკენ.


Ba: ქველინკები (backlinks)

ქველინკები, იგივე შემომავალი ლინკები, ლინკებია, რომლებიც სხვა საიტებიდან თქვენს გვერდზე აბრუნებს მომხმარებელს. ისინი აგზავნიან ნიშნებს, რომლებიც მიუთითებს თქვენი კონტენტის შესაბამისობასა და ხარისხზე.


ბევრი ლინკის დამატება შეიძლება SEO-ს წარმატებისთვის იქნეს გამოყენებული. კიდევ უფრო მეტის, თუ ლინკებს სხვა საიტებიდანაც იღებთ. ერთი საიტიდან შემომავალი 1000 ლინკი ბევრად ნაკლების ტოლფასია, ვიდრე 1000 საიტიდან შემომავალი 1000 ლინკი. მაგრამ რა კავშირშია ერთმანეთთან ხარისხი და რაოდენობა?


„ნათქვამია, რომ ხარისხი (ქველინკების) რაოდენობაზე მნიშვნელოვანია, რაც იდეალური მოსაზრებაა, მაგრამ ბევრი საიტი მინახავს, რომლებიც თანმიმდევრობის კონკურენციაში ლინკების რაოდენობით ლიდერობენ“, ჯული ჯოისი, ოპერაციების დირექტორი. „ზოგჯერ რამდენიმე ქველინკიც საკმარისია, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც საქმე პატარა წარმოებას ეხება, სადაც კონკურენცია ნაკლებია. ხანდახან კარგავ ხარისხს, როდესაც მიზანი გაცილებით დიდია“.


თავი აარიდეთ სპამ კომენტარებს, ლინკის ყიდვას, სტუმრების მიერ დაპოსტვის სქემებს და ლინკების გაცვლას. შეიძლება დაისაჯოთ საძიებო სისტემებისგან მსგავსი ხრიკების („blackhat“) გამოყენების გამო. მეტი ინფორმაცია აღნიშნული სქემების აცილების შესახებ იხილეთ „ტოქსინების“ თავში.


როდესაც ვსაუბრობთ ლინკების შექმნის შესახებ, „იყავით ლაკონური. არ წეროთ მეილებში 5-ზე მეტაბზაციანი ტექსტები, სადაც აღწერთ თუ რამდენად საოცარია საიტი, საიდანაც ლინკს ითხოვთ. საჭიროა საკუთარი უნარების გამოკვლევა, რადგან ბევრი მეილი იგზავნება სრულიად შეუსაბამო საიტებზე, რომლებიც არასდროს არ მოგცემენ ლინკებს და რომც მოეცათ, მაინც არ გამოგადგებოდათ ისინი“ - ჯული ჯოისი.


მეტი ინფორმაციისთვის იხილეთ შემდეგი წყაროები:

© Copyright
bottom of page