პორტალი • PORTALI

fullDatetime-to-read.short-label

ფერთა ფსიქოლოგია მარკეტინგში

post.update-date

9 პოპულარულ ფერთა მიმოხილვა

(2 ნაწილი)

1 ნაწილში ჩვენ განვიხილეთ 3 ფერი. ეხლა თანმიმდევრულად მივყვეთ დანარჩენ ფერებსაც.

მწვანე

ქვემოთ მოცემულია რამდენიმე მწვანე ლოგო, რომელიც მილიონობით ადამიანისთვისაა ცნობილი. ფერის ფსიქოლოგიის თანახმად, მწვანე არის ჯანმრთელობის, სიახლის, ბუნების, სიწმინდისა და ზრდის სიმბოლო. მწვანესთან დაკავშირებით უარყოფით ფსიქოლოგიურ ასოციაციებს შორის არის მოწყენილობა, ლეთარგია, მსხვერპლი, სისუსტე.


 
ფსიქოლოგიური თვალსაზრისით მოცემულია თეზისები მწვანეს შესახებ:

  • ფერი ამშვიდებს თვალებს და ჯანმრთელობის სიმბოლოა;

  • მწვანეს აქვს სუფთა კავშირი სიახლესთან და სიცოცხლესთან დაბრუნებას;

  • ძალიან გავრცელებული ფერია ეკო-ბრენდებს, ფარმაცევტულ კომპანიებს შორის;

  • ასევე ამ ფერს შეუყვარდა ბიზნესის სფერო: ბანკები, საფონდო ბირჟები, ფინანსები და სამხედროები.
     

ადამიანები, რომლებიც მწვანეს ამჯობინებენ, ფსიქოლოგიურად გონებაგახსნილი და მეგობრული არიან.

მამაკაცების და ქალების 14% საყვარელ ფერს მწვანეს ასახელებენ. მამაკაცების 2% და ქალების 16% არ მოსწონს მწვანე ფერი. გამოკითხულთა 6% ფერს “იაფფასიანად” მიიჩნევს.

ლურჯი
 

ქვემოთ მოცემულია ძალიან ცნობილი ბრენდები, რომელთა ძირიდათ ფერს ლურჯი წარმოადგენს.

ფერის ფსიქოლოგიის მიხედვით, ლურჯი ასოცირდება შემდეგ გრძნობებთან: ნდობა, ერთგულება, თანმიმდევრულობა, სიმშვიდე, უსაფრთხოება.

ნეგატიურ ასოციაციებს შორის არის — სიცივე, სისულელე, იზოლაცია, არამიმზიდველობა.

  • ლურჯ ფერს აქვს გამოხატული დამამშვიდებელი ეფექტი

  • ეს არის სიძლიერის და თავისუფლების ფერი, რომელსაც მრავალი ბრენდი იყენებს

  • ბუნებაში არ არის ბუნებრივი ლურჯი საკვები

  • ლურჯი სიმშვიდის სიმბოლოა.
     

ფსიქოლოგების აზრით, ადამიანები რომლებიც ლურჯ ფერს ირჩევენ ახასიათებთ: ერთგულება, ლოიალობა და თავაზიანობა.

მამაკაცების 57% და ქალების 35% ლურჯ ფერს თავის საყვარელ ფერად მიიჩნევს. გამოკითხულთა 1% არ მოსწონს ეს ფერი. ასევე 1%, ცისფერს “იაფად” მიიჩნევს.

იასამნისფერი(მეწამული)
 

Milka, Hallmark, Yahoo! და სხვა ცნობილმა ბრენდებმა, რომელთა ლოგოებსაც ქვემოთ ვხედავთ, ლოგოს ძირითად ფერად იასამნისფერი აირჩიეს.

ფერის ფსიქოლოგიის მიხედვით, იასამნისფერი ასოცირდება ისეთ გრძნობებთან, როგორიცაა: თავისუფლება, დახვეწილობა, ფანტაზია, სიმდიდრე.

უარყოფითი ემოციები, რაც მეწამულმა შეიძლება გამოიწვიოს, არის დეკადენტური განწყობა, დეჟეზია (ანუ დამბლა), დეპრესია.


 
გთვაზობთ რამდენიმე ძირითად პუნქტს იასამნისფერთან დაკავშირებით რომლებიც გამოგადგებათ, თუ ამას მარკეტინგულ კამპანიაში გაითვალისწინებთ:

  • ისტორიულად, მეწამული ასოცირდება უპირატესობასთან, სიმდიდრესთან;

  • შესაფერისია ბრენდებისთვის, რომელთაც სჭირდებათ პოზიციონირება როგორც პრესტიჟული ბრენდები;

  • საკმაოდ ექსტრავაგანტულად ითვლება, ამიტომ იგი სიფრთხილით უნდა იქნას გამოყენებული;

  • მუქი ჩრდილები ამშვიდებს, ის შეიძლება გამოყენებულ იქნას “ქალის” ბრენდებისთვის.
     

მისი პერსონალიზებული მახასიათებლებია: მგრძნობიარობა, დიდებულება, გაგება.

მამაკაცთა 1% -მა და ქალების 23% -მა საყვარელ ფერად აირჩია მეწამული. მამაკაცების 22% და ქალების 8% არ უყვართ ეს ფერი. 4% თვლის, რომ ეს “იაფფასიანი” ფერია.

ვარდისფერი

ფერის ფსიქოლოგიაში აქვს როგორც დადებითი, ასევე უარყოფითი მხარეები.

დადებით მხარეებს განეკუთვნება: ფანტაზია, ვნება, შემოქმედება, სამეწარმეო სულისკვეთება და სურვილი ახალი საგნებისკენ.

უარყოფით მხარეებს მიეკუთვნება: აღშფოთება, აჯანყება, იმპულსურობა, არასერიოზულობა.

  • ვარდისფერი არის ყველაზე ნათელი და ყველაზე პოპულარული ფერი, რომელიც ასოცირდება ქალის სქესთან.

  • იგი შეიძლება ძირითადი ფერის ბრწყინვალე დამატებითი ფერი გახდეს ბრენდის კორპორატიული სტილიში.

  • ვარდისფერი არის კომფორტული ფერი, რომელიც იმედთან ასოცირდება.

  • წარმატებით იყენებენ ინდუსტრიაში, რომლის მიზანია ”ფორმის გატეხვა”.
     

ფსიქოლოგიური თვისებები, რომლებიც ვარდისფერის მოყვარულებს განასხვავებს სხვა აფამიანებისაგან, არის: სულიერება, ახალი საგნებისკენ სწრაფვა, პრაქტიკულობა.

მამაკაცების 1% და ქალების 5% აირჩია ეს ფერი თავის საყვარელ ფერად. მამაკაცების 9% და ქალების 2% არ უყვართ ვარდისფერი. გამოკითხულთა 3% ვარდისფერის ჩრდილებს “უსიამოვნოდ” თვლის.

შავი


 
შავი კლასიკურ ფერად ითვლება, მაგრამ ის ხშირად ასოცირდება გლოვასთან, თუმცა ეს კიდევ ცალკე განხილვის თემაა და გლოვის ფერი დამოკიდებულია ეროვნებებთან და მათ კულტურასთან. მოდით ვნახოთ, რომელმა ბრენდებმა აირჩიეს ეს ლაკონური ფერი, როგორც მთავარი კორპორატიული სტილი.

ფერის ფსიქოლოგიაში შავი ასოცირდება შემდეგ დადებით თვისებებთან: დახვეწა, ელეგანტურობა, უსაფრთხოება, ძალა, ავტორიტეტი, შინაარსი. უარყოფითი ემოციებია: სიცივე, სიბრაზე, საფრთხე, დეპრესია, გლოვა.

  • შავი არის “გავლენიანი” ფერი, რომელიც ხშირად ასოცირდება ძალაუფლებასთან და ფუფუნებასთან.

  • ძვირადღირებული ბრენდები დღეს ირჩევენ ფერებიდან შავ და თეთრ ჩრდილებს.

  • შავი ფერი სხვა ნათელ ფერით კომბინირებული გამოიყურება როგორც უნიკალური და დახვეწილი.

  • შესაფერისია მოდისა და ჯანმრთელობისთვის.
     

ადამიანების პიროვნული თვისებები, რომლებსაც შავი უყვართ, არის, თავდაჯერებულობა, სერიოზულობა.

მამაკაცების 8% და ქალების 6% საყვარელ ფერად ირჩევს შავს. ამასთან გამოკითხულთა 4% შავს არავითარ შემთხვევაში არ აირჩევს საკუთარი თვისთვის. აქვე აღსანიშნავია, რომ გმაოკითხულთა მხოლოდ 1% თვლის მას “ღარიბად”.

თეთრი, ვერცხლისფერი
 

თეთრი ამ სიაში მეორე “ძირითდი” ფერია. ტრადიციულად, იგი ასოცირდება სისუფთავესთან და სიახლესთან.

ვნახოთ, როგორ აღწერენ მას ფსიქოლოგები და რას ნიშნავს ბრენდის მარკეტინგისთვის.
 
ქვემოთ მოცემულია მსოფლიოში ცნობილი კომპანიების ლოგოები, რომლებმაც თავიანთი კორპორატიული იდენტურობის საფუძვლად თეთრი შეარჩიეს.

ფერის ფსიქოლოგიაში მას და მის ჩრდილს — ვერცხლს აქვს შემდეგი დადებითი მახასიათებლები: სიწმინდე, უდანაშაულობა, სიმარტივე, უცვლელობა.


 
უარყოფითი მახასიათებლებისგან: სტერილობა, სიცარიელე, განშორება და გულგრილობა.


 
აქ მოცემულია ფერის ფსიქოლოგიის რამდენიმე თეზისი, რომლებიც მნიშვნელოვანია ბრენდის მარკეტინგისთვის:

  • განასახიერებს სიწმინდეს და შეესაბამება ბრენდებს თანამედროვე ეკო-კონცეფციით;

  • ხშირად გამოიყენება კორპორატიული იდენტურობის დიზაინში, როგორც დომინანტი ფერი;

  • წარუმატებელ წარმოდგენაში, ის შეიძლება გახდეს გულგრილობისა და სიზარმაცის სიმბოლო;

  • შესანიშნავია მოდური, გლუვი, სუფთა იერის გადმოსაცემად.
     

ფსიქოლოგები განასხვავებენ თეთრის მოყვარულთა პერსონალიზებულ მახასიათებლებს: ოპტიმიზმს, დამოუკიდებლობას, უდანაშაულობას.

ქალთა 2% და მამაკაცთა 1% საყვარელ ფერებად ასახელებენ თეთრსა და ვერცხლს. საპირისპირო მოსაზრება აქვთ შესაბამისად 5% და 3%.

9% მას “ცუდ” ფერად თვლის.

მაშ რომელი ფერი უნდა აირჩიოთ?


 
მარკეტინგში ფერის ფსიქოლოგიის ცოდნის გამოყენებით, თქვენ შეგიძლიათ გარდაქმნათ თქვენი კამპანია და მომხმარებლების თვალში ბრენდის სწორი იმიჯი შექმნათ. ამასთან, ლოგოს, შეფუთვის დიზაინის ან “ლენდინგ” გვერდისთვის სრულყოფილი ფერების არჩევას დიდი დრო უნდა დაუთმოთ. ნებისმიერ შემთხვევაში, ეს არ უნდა იყოს მწისიერი გადაწყვეტილება.

გამოიყენეთ ფერის შესატყვისი ინსტრუმენტი, როგორიცაა ColorScheme და ითამაშეთ სხვადასხვა კომბინაციებით, სანამ არ იპოვნით კომბინაციას, რომელიც საუკეთესოდ ასახავს თქვენი ბრენდის ფსიქოლოგიას და შინაარსს.

    520
    0