• პორტალი • PORTALI

რა არის Google-ში ძიების შედეგები (SERP)?

საძიებო სისტემის შედეგების გვერდებისა და SERP მახასიათებლების ახსნა



ვისაც კი შეხება ჰქონია ინტერნეტთან, აბსოლიტურიად ყველას აქვს Google-ში ძიება განხორციელებული.


Google-ს მარტივი ბუნებაა სიტყვის ან ფრაზის აკრეფა, რათა მიიღოთ მილიონობით შედეგი ათასობით გვერდზე. მას სახელიც კი გააჩნია.


ჩვენ ამ საძიებო სისტემის შედეგების გვერდებს ან მოკლედ SERP-ებს ვუწოდებთ.


ამ სტატიაში გასწავლით:

  • როგორ იქმნება SERP-ები

  • როგორ მოქმედებს Google-ის ალგორითმი შედეგების გვერდებზე

  • განსხვავება ორგანულ და ფასიან შედეგებს შორის

  • SERP ფუნქციები, რომლებიც მომხმარებლებს შეუძლიათ ნახონ, როდესაც ისინი ასრულებენ ონლაინ ძიებას.


საძიებო სისტემის შედეგების გვერდი


SERP არის გვერდები, რომლებიც ნაჩვენებია მას შემდეგ, რაც მომხმარებელი ასრულებს საძიებო მოთხოვნას.


უმაღლესი რანგის და ყველაზე რელევანტური ინფორმაცია მოგეწოდებათ სხვადასხვა გზით, თქვენი საძიებო მოთხოვნის მიხედვით — მაგრამ ამას ცოტა მოგვიანებით შევეხებით.

მიუხედავად იმისა, რომ საძიებო სისტემები, როგორიცაა Bing და Yahoo, პოპულარულია, Google ყველაზე პოპულარულია დღეის მდგომარეობით მთელს პლანეტაზე. ამ სტატიისთვის ჩვენ უფრო მეტს ვისაუბრებთ Google-ზე.


მარკეტინგის პროფესიონალების მიზანი SERP-ის პირველ გვერდზე პირველ პოზიციაზე გამოჩენაა და მათ ამ მიზნის მიღწევაში მრავალი SEO ტაქტიკა ეხმარება. თუმცა, როგორც Google-ის ალგორითმი ვითარდება, პირველ ადგილზე მოხვედრა უფრო კონკურენტუნარიანი და რთული ხდება, ვიდრე ოდესმე.


რატომ?


Google SERPs-ის საუკეთესო პოზიცია იღებს ყველაზე მეტ დაწკაპუნებას სხვა პოზიციაზე არსებულ ვებ გვერდებთან შედარებით. გვერდებს, რომლებიც პირველ პოზიციაზე დგანან, აქვთ 34,36% დაწკაპუნების მაჩვენებელი (CTR) და უფრო მეტი შანსი, მიიზიდონ პოტენციური მომხმარებელი, ვიდრე სხვა ნებისმიერ გვერდზე განთვსებულმა გვერდებმა.


იმისათვის, რომ უკეთ გავიგოთ SERP-ები და როგორ მუშაობენ ისინი, მოდით ჩავუღრმავდეთ განსხვავებას საძიებო მოთხოვნებსა და ძიების მნიშვნელობას შორის და როგორ მოქმედებს Google-ის ალგორითმი ამ შედეგებზე.


საძიებო მოთხოვნები და ძიების მიზანი


საძიებო მოთხოვნები არის სიტყვების სტრიქონები, რომლებსაც მომხმარებელი აყალიბებს საძიებო სისტემაში ონლაინ ძიების ჩასატარებლად.


თითოეული მომხმარებლის საძიებო მოთხოვნას ასევე აქვს ძირითადი მნიშვნელობა, რომელსაც უწოდებენ ძიების მნიშვნელობას.


ეს უნიკალური საძიებო მოთხოვნები ჯდება განზრახვის ოთხ კატეგორიაში:


  • საინფორმაციო: ისწავლეთ რაიმე ახალი ან იპოვნეთ პასუხი

  • ტრანზაქცია: რაღაცის ყიდვა

  • ნავიგაცია: ინტერნეტში კონკრეტული საიტის პოვნა

  • კომერციული: მომხმარებლები იკვლევენ პროდუქტებს შეძენის მიზნით



თქვენ ასევე შეგიძლიათ თვალყური ადევნოთ ამ ოთხ კატეგორიას პოზიციის თვალთვალის ხელსაწყოში, როგორც ეს ნაჩვენებია ზემოთ.


გარდა ამისა, თქვენ შეგიძლიათ ნახოთ საკვანძო სიტყვების მნიშვნელობა შემდეგ ინსტრუმენტებში:


  • დომენის მიმოხილვა — Domain Overview

  • ორგანული კვლევა — Organic Research

  • საკვანძო სიტყვების მიმოხილვა — Keyword Overview

  • საკვანძო სიტყვების „ჯადოსნური“ ინსტრუმენტი — Keyword Magic Tool

  • საკვანძო სიტყვების ხარვეზი — Keyword Gap

  • საკვანძო სიტყვების მენეჯერი — and Keyword Manager



ძიების განზრახვისა და მოთხოვნების გაგებამ შეიძლება დაეხმაროს მარკეტინგის პროფესიონალებს უკეთ წარმოადგინონ კონტენტი თავიანთი მომხმარებლებისთვის.


როგორ მუშაობს SERPs?


SERP-ები განისაზღვრება მუდმივად ცვალებადი Google ალგორითმით.

შედეგებს, რომლსაც მომხმარებელი ხედავს ძიების დროს, არის Google-ის მიერ დანერგილი სამეტაპიანი პროცესის შედეგი.


ეს სამი ეტაპი მოიცავს:


  • მცოცავი: Google ბოტები ეძებენ ახალ ან განახლებულ გვერდებს ინტერნეტში ინდექსაციისთვის

  • ინდექსირება: გვერდის URL-ის, სურათების, შინაარსის და სხვა მედია ფაილების შემოწმება და ამ ინფორმაციის მასიურ მონაცემთა ბაზაში განთავსება

  • სერვისი: იმის განსაზღვრა, თუ რომელი გვერდებია ყველაზე მეტად შესაბამისი საძიებო მოთხოვნასთან მომხმარებლისთვის წარდგენამდე

ვებ გვერდი, რომელიც უბრალოდ გადის Google-ის სამსაფეხურიან პროცესს, საკმარისი არ იქნება Google SERP-ის პირველ გვერდზე მოსახვედრად. ვებ გვერდებს, რომლებიც კარგად არიან დაკავებულნი, როგორც წესი, აქვთ ძლიერი SEO პრაქტიკა დანერგილი, რათა დაეხმაროს მათ კონკურენტული უპირატესობის მინიჭებაში.


მოკლედ, თუ თქვენ, SEO-ს სპეციალისტები კარგი გააკეთებთ თქვენს სამუშოს, ისე რომ მომხმარებელის მიერ დასმულ კითხვას სცემდეს სწორ პასუხს SEO-ს წესების დაცვით, შესაძლოა აღმოჩნდეს თქვენი ნამუშევარი Google SERP-ის პირველ გვერდზე, ან შესაძლოა პირველ პოზიციაზეც კი.

5 views0 comments