• Portali - პორტალი

რა არის ტექნიკური SEO? ნაწილი ll

Updated: Oct 13


სკანირება, ინდექსირება და რენდინგი


რა ხდება მას შემდეგ, რაც თქვენი ვებ-გვერდი დაუკავშირდება IP მისამართს და დაამატებს თქვენს HTML, JavaScript და CSS პროგრამებს?


იმისათვის, რომ დარწმუნდეთ, რომ თქვენი ვებსაიტი გამოჩნდება SERP-ებში, დიდი ყურადღება უნდა მიაქციოთ იმას, თუ რას აკეთებს Google, როდესაც ის ათვალიერებს, ინდექსებს და აჩვენებს თქვენს ვებსაიტს.


რაც უფრო კარგად გესმით თითოეული ეს ნაბიჯი, მით უფრო მეტად შეძლებთ დახვეწოთ თქვენი ტექნიკური SEO სტრატეგია მომხმარებლებისა და საძიებო სისტემების მოთხოვნილებების დასაკმაყოფილებლად. რაც უფრო მეტად ემთხვევა საძიებო სისტემების მოთხოვნილებებს, მით მეტია ალბათობა იმისა, რომ SERP-ებში მაღალი ადგილი დაიკავოთ.


სკანირება


როდესაც თქვენ ეწვევით საიტს, დაგადიხართ ლინკიდან ლინკზე, ათვალიერებთ, კითხულობთ, შემდეგ ჩაუყვებით გვერდს ზევიდან ქვევით და ასე მოძრაბოთ საიტზე, გვერდიდან-გვერდზე რათა მიიღოთ თქვენთვის საჭირო ინფორმაცია. სწორეს მოძრაობენ Google crawlers (ბოტები)ვებსაიტებზე.


როგორც კი ეს Google ბოტები დაიწყებენ ინტერნეტში მუშაობას, ისინი გადიან საჯარო ვებსაიტებზე და გადადიან ბმულიდან ბმულზე, ზუსტად ისე, როგორც ამას აკეთებს ადამიანი.



ინდექსირება (და რატომ არის საიტის რუქები მნიშვნელოვანი)


ინდექსირება Google-ის ინდექსის მსგავსია. მას შემდეგ, რაც Googlebot ათვალიერებს საჯარო საიტს, ის შეინახავს ამ კონტენტს (როდესაც ის დაასრულებს ინდექსირებას) და ეს გვერდი გამოჩნდება შესაბამისი საძიებო სისტემის შედეგებში, რომლებიც საუკეთესოდ ემთხვევა მომხმარებლის მოთხოვნას.


ერთი გზა იმის დასადასტურებლად, რომ Google-მა სწორად მოიძია და შემდეგ მოახდინა თქვენი შინაარსის ინდექსირება, არის Google-ის უფასო ინსტრუმენტის გამოყენება, სახელწოდებით Google Search Console.


უფასო ანგარიშის შექმნის შემდეგ, შეგიძლიათ გააკეთოთ რამდენიმე რამ, მაგალითად, თვალყური ადევნოთ თქვენს მიერ შექმნილ ახალ ვებ გვერდს ინდექსირებას. თქვენ ასევე შეგიძლიათ წარმოადგინოთ საიტის რუქები, რათა გაუადვილოთ Google-ს თქვენი საიტის კონტენტის იდენტიფიცირება და სწორად დახარისხება.


საიტის რუქის შექმნა ძალიან მნიშვნელოვანია, რადგან ის აადვილებს Google-ის (და შენს) ცხოვრებას. თქვენი ვებსაიტის უმიზნოდ ძიების ნაცვლად, შეგიძლიათ Google-ს აცნობოთ, სად არის მნიშვნელოვანი კონტენტი და რამდენად ხშირად განაახლებთ მას.


რჩევა:


· დარწმუნდით, რომ თქვენი ნავიგაციის ძირითადი მახასიათებლები წარმოდგენილია რაც შეიძლება მარტივი კოდით (HTML). თუ გსურთ გამოიყენოთ უფრო რთული JavaScript თქვენი ნავიგაციის მენიუს შესაქმნელად, გაითვალისწინეთ, რომ Google არც ისე კარგია რთული სანავიგაციო სტრუქტურების ინდექსირებაში.


· დარწმუნდით, რომ თქვენი საიტის მობილური და დესკტოპის ვერსიები ერთნაირია. თითოეულ მათგანზე განსხვავებულმა კონტენტმა შეიძლება ხელი შეუშალოს Google-ს თქვენი საიტის სწორად ინდექსირებაში.


· არასრული ნავიგაცია (როგორიცაა მნიშვნელოვანი საკონტაქტო გვერდის გამოტოვება) ხელს შეუშლის Googlebot-ს ადვილად გადავიდეს ბმულიდან ბმულზე.


რენდინგი


რენდერი — არის ის, რაც ხდება მას შემდეგ, რაც Google დაასრულებს თქვენი საიტის სკანირებას, ინდექსირებას და შეინახავს თავის „სანახში“. თუ ყველაფერი კარგად წავა და თქვენი კონტენტი გამოჩნდება SERP-ებში, Google-ს სურს დარწმუნდეს, რომ მომხმარებლები ხედავენ და ურთიერთობენ თქვენს შინაარსთან ისე, როგორც თქვენ აპირებდით.


ინტერნეტის არსებობის პირველ ხანში, ვებსაიტებს არ ჰქონდათ JavaScript. ამან გააადვილა google-ში მათი ვიზუალიზაცია, რადგან ისინი იყენებდნენ HTML, ძალიან სტატიკურ პროგრამირების ენას. ახლა, JavaScript-ით და ფერადი CSS-ით, Google-ის საქმე გაცილებით გართულდა.


რაც უფრო მეტ JavaScript-ს და სხვა რთულ კოდირების ელემენტებს იყენებთ თქვენს ვებსაიტზე, მით უფრო სავარაუდოა, რომ Google-ს გაუჭირდება თქვენი ვებსაიტის გადაცემა ისე, როგორც გსურთ.


სტრუქტურირებული მონაცემების დანერგვა


სტატიის პირველ ნაწილში, ჩვენ მოკლედ შევეხეთ სტრუქტურირებულ მონაცემებს. შეგახსენებთ, რომ სტრუქტურირებული მონაცემების შექმნა Google-ს ეხმარება გაიგოს თქვენი ვებსაიტის შინაარსი, საიტის დეტალური აღწერილობის შექმნით Google-ისთვის გასაგებ ენაზე (კოდი).


მაგალითად, თქვენი სტრუქტურირებული მონაცემები შეიძლება შეიცავდეს სტატიის სათაურს ან შინაარსს, აღწერას და სხვა ელემენტებს, რომლებიც ჩაშენებულია კოდში (სქემაში), რომელიც მოსწონს Google-ს.


თუ გსურთ ისწავლოთ როგორ შექმნათ სტრუქტურირებული მონაცემები ან გჭირდებათ მაგალითები დასაყრდენად, იხილეთ Google-ის Codelabs-ის მაგალითები და დეტალური ახსნა.


Google-ს აქვს სტრუქტურირებული მონაცემთა მარკირების ასისტენტიც კი, თუ თქვენ გიჭირთ იმის გარკვევა, თუ როგორ მუშაობს ეს ყველაფერი.

Google-ის ეს ინსტრუმენტი დაგეხმარებათ შექმნათ ვებ გვერდისთვის სტრუქტურირებული მონაცემების ნიმუშები. თქვენ მიერ შეყვანილი URL-ის მაგალითი ნაჩვენები იქნება მარცხნივ. თქვენ მონიშნეთ ელემენტები მათზე დაწკაპუნებით და კონტექსტის მიწოდებით, თუ რას ეხება ეს გვერდის ელემენტი.

აქ უნდა მოვნიშნოთ ეს ფეხსაცმელი „Offer“ და შემდეგ შევიტანოთ ფასი.


გვერდის ყველა ელემენტის მონიშვნის შემდეგ, Google აჩვენებს თქვენთვის საჭირო სტრუქტურირებულ მონაცემებს.

ეს არის სტრუქტურირებული მონაცემები “veganshoes.com” მაგალითისთვის.

გვერდის სიჩქარე


ინტერნეტის საწყის ეტაპზე ვებსაიტების გვერდების ჩვენება საძიებო სისტემებში ბევრად უფრო ადვილი იყო.


ახლა, JavaScript-ისა და CSS-ის ძალისხმევით, ვებ დეველოპერებს ბევრად მეტის გაკეთება შეუძლიათ. რაც უფრო მდიდარი და დინამიური ხდება ვებ კონტენტი, მით უფრო მნიშვნელოვანი ხდება გვერდის სიჩქარეის ფაქტორი მომხმარებლებისთვის (და რამდენად თავსებადია საიტის შინაარსი SERP-ებში).


ზოგადად, რაც მეტი JavaScript-ია საიტზე (განსაკუთრებით რთული ელემენტები), მით უფრო რთულია ამ გვერდის ჩატვირთვა. ვინაიდან გვერდის სიჩქარე რეიტინგის ფაქტორია, დიდი ყურადღება უნდა მიაქციოთ იმას, თუ რამდენი დრო სჭირდება კონტენტის ჩატვირთვას მომხმარებლის მოთხოვნის შემდეგ.


ვების ძირითადი სასიცოცხლო ნიშნები


თქვენს ვებსაიტზე შინაარსის ჩატვირთვის სიჩქარის თვალყურის დევნების ერთ-ერთი გზაა საიტის აუდიტის ინსტრუმენტის Core Web Vitals მეტრიკა.


Core Web Vitals იყოფა სამ ძირითად კატეგორიად:


ყველაზე გრძელი კონტენტის რენდერი (LCP): განსაზღვრავს იმ დროს, რაც სჭირდება ვებ გვერდზე შინაარსის ძირითადი ნაწილის ჩვენებას/ჩატვირთვას მომხმარებლებისთვის.


პირველი შეყვანის დაყოვნება (FID): FID ზომავს გვერდის რეაგირების დროს, როდესაც მომხმარებელი პირველად იწყებს ამ გვერდზე ინტერაქციას. ეს მოიცავს: ბმულებზე დაწკაპუნებას, ღილაკებზე დაწკაპუნებას და სხვა მორგებულ JavaScript მოქმედებებს.


კუმულაციური განლაგების ოფსეტი (CLS): ეს არის გვერდის განლაგების მოულოდნელი ცვლილებების რაოდენობის გაზომვა, რომლებიც გავლენას ახდენენ გვერდის ძირითად შინაარსზე.


Google ასევე უზრუნველყოფს ამ გაზომვებს მათ Google Search Console Core Web Vitals ანგარიშებში.

 Google Core Web Vitals ანგარიშის მაგალითი.

იდეალური სტატუსის მეტრიკა Core Web Vitals-ისთვის:


LCP: 2,5 წამზე ნაკლები


PID: 100 მილიწამზე ნაკლები


CLS: ქულა 0.1 ან უფრო დაბალი


მოსახერხებელი საიტები


მომხმარებლისთვის მოსახერხებელი საიტები არის ვებსაიტები, რომლებიც ძირითადად ოპტიმიზებულია და შექმნილია მომხმარებლის გამოცდილებაზე დაყრდნობით. ეს არ ნიშნავს, რომ თქვენ უგულებელყოფთ სისტემების მოთხოვნებს; ეს უბრალოდ ნიშნავს, რომ გესმით, ადამიანები პრიორიტეტულები არიან, ვიდრე ნებისმიერი ბოტები და დიახ, სწორედ ამ სისტემას ერგება გუგლის ბოტიც და ხდება თავსებადი და ადაპტორებადი ადამიანების მოთხოვნებთან და სრუვილებთან.


პრიორიტეტული მობილური ინდექსირება


როგორც სათაური გვეუბნება, პირველ რიგში მობილურის ვერსიის ინდექსირება ხდება საძიებო სისტემებში და შესაბამისად ვებ დეველოპერები პრიორიტეტს უნდა ანიჭებდნენ საიტების მობილური ვერსიების ინდექსირებას.


ეს ნიშნავს, რომ ასევე უნდა იფიქროთ თქვენი მობილური საიტის გამოცდილებასა და სტრუქტურაზე.


უნდა შეამოწმოთ არის თუ არა თქვენი საიტის ინდექსირება მობილურზე პირველ რიგში Google Search Console-ზე გადასვლით და თქვენს საიტზე ახლად დამატებული გვერდის ბოლო crawl ჟურნალის დათვალიერებით.


თუ ხედავთ, რომ “Smartphone Googlebot “-მა მობილური გვერდი დაათვალიერა, მაშინ შეგიძლიათ ჩათვალოთ სკანირება დასრულებულად.


როგორ ავაჩქაროთ მობილური გვერდები


Accelerated Mobile Pages (AMP) — დაჩქარებული მობილური გვერდები არის ღია კოდის HTML ჩარჩოს ტიპი, რომელიც შექმნილია Google-ის მიერ, რათა დაეხმაროს ვებსაიტების დეველოპერებს, გახადონ ვებ კონტენტი მობილურისთვის მოსახერხებელი.


ამ ტიპის კოდი საშუალებას გაძლევთ პირველ რიგში პრიორიტეტი მიანიჭოთ მობილურის მომხმარებლებს, რაც აუცილებლად გასათვალისწინებელია, თუ ჯერ არ გაგიკეთებიათ. მობილური ინტერნეტის წილი ბოლო ათწლეულში პრაქტიკულად „აფეთქდა“ და საშუალოდ ვებსაიტების ვიზიტების 89% ძირითადად მობილური მოწყობილობებზე მოდის.


ამრიგად, თქვენ უნდა შექმნათ ვებ-კონტენტი, რომელიც ადვილად ხელმისაწვდომი იქნება მობილური მოწყობილობიდან ან ტაბლეტიდან.


Google რა თქმა უნდა ემხრობა მათ, ვინც იყენებს ამ სტრუქტურას თავიანთი ვებ შინაარსის შესაქმნელად. გუგლს ესმის, რომ მომხმარებელთა უმეტესობა მობილურ ოწყობილობიდან მიაკითხავს საძიებო სისტემებს და იქიდან უკვე საიტებს, შესაბამისად პრიორიტეტი უნდა მიანიჭოთ საიტის მობილურ ვერსიებს.


AMP-ის სახელით ცნობილი ღია კოდის HTML ჩარჩოთი ვებ-კონტენტის შექმნა მოიცავს შემდეგ პრიორიტეტებს:


· AMP იტვირთება თითქმის მყისიერად


· ბევრად უფრო ადვილია შექმნა, ვიდრე სხვა ტიპის ჩარჩოები


· ძირითადი პლატფორმები მხარს უჭერს AMP-ს.


· დეველოპერებს მაინც შეუძლიათ CSS-ის ჩასმა AMP.


· AMP-ის საბაზისო კომპონენტები უკვე არსებობს — თქვენ უბრალოდ უნდა დაეყრდნოთ მათ და მასზე დააშენოთ.


კონტენტის სიმცირე / დუბლირებული კონტენტი


ვებ კონტენტის დეველოპერები ორი საფრთხის წინაშე დგანან: არასაკმარისი ან დუბლიკატი შინაარსი.


არასრული კონტენტი ეხება ბლოგებს, სტატიებს ან ვებ გვერდებს, რომლებთანაც Google crawlers-ს ბევრი მუშაობა არ სჭირდება. ამ შემთხვევაში გვერდს არ აქვს შიდა ბმულები, რომლებიც დაეხმარებიან ბოტებს უკეთ საასკანირონ საიტი და ტექსტებიდან შენძლონ სხვადასხვა შიდა გვერდებზე ნავიგაცია. ასევე შესაძლებელია, რომ გვერდის შინაარსი არ ემთხვეოდეს მომხმარებლის ძიების მიზანს.


ცუდი შინაარსის მაგალითი იქნება სერვისების გვერდი, რომელიც არ უკავშირდება თქვენს საიტზე არსებულ სხვა გვერდებს და ნამდვილად არ საუბრობს თქვენს მიერ შემოთავაზებულ სერვისებზე. ამის ნაცვლად, ეს ეხება თქვენი თანამშრომლების სახელებს და მათ „დამსახურებებს თუ მიღწევებს“.


დუბლირებული შინაარსი ეხება ბლოგებს, სტატიებს ან ვებ გვერდებს იდენტური ასლებით შიდა გვერდებზე, ან თქვენს „შხვა საიტებზე“. ასევემ თუ მაგალითად თქვენს გვერდზე განთვსებულ პროდუქტს უტოვებთ ერთი და იგივე აღწერილობას და ცვლით მხოლოდ პროდუქტის სახელს, იცოდეთ რომ ეს დუბლირებულ კონტენტად ჩაითვლება. სათაურის შეცვლით თქვენ ვერ შესძლებთ „ბოტის“ მოტყუებას.


დუბლირებული შინაარსის მაგალითი არის მაგალითად ძაღლის მშრალი კვების საკვების ორი გვერდი, რომლებიც არ განსხვავდება არც ენით, არც გვერდის შინაარსით, არც გვერდის გარეგნობით.


რჩევა:


თუ აღმოაჩენთ, რომ სხვა ვებ გვერდი აკოპირებს თქვენს საიტზე განტვსებულ კონტენტს ატრიბუტის გარეშე, დაუკავშირდით კომპანიას და სთხოვეთ, ან განათავსოს თქვენი მონაცენები საიტზე, ან წაშალოს იგი.


გამოიყენეთ კანონიკური ტეგები სრულიად ახალი შინაარსისთვის, რათა დაამტიცოთ, რომ თქვენს საიტზე განტვსებული ინფორმაცია არის ორიგინალი და ამ ინფორმაციის წყარო არის თქვენი საიტი.


კანონიკური ტეგები


შესაძლოა გსმენიათ კანონიკური ტეგების შესახებ ან გინახავთ კანონიკური ტეგები, სახელწოდებით rel=”canonical”. თუ თქვენ არ იცნობთ ტერმინს, აგიხსნით, რომ კანონიკური ტეგები არის მარკერები, რომლებიც ეუბნებიან საძიებო სისტემებს, რომ თქვენ მიერ მოწოდებული URL არის გვერდის ორიგინალი და ზუსტი ასლი.


კანონიკური ტეგები გამოჩნდება გვერდის HTML კოდის <head></head> განყოფილებაში. ისინი ან აკავშირებენ გვერდის URL-ს (მითითებენ საკუთარ თავს) ან შეუძლიათ სიგნალების კონსოლიდაციაც კი სხვა გვერდის URL-ზე მითითებით.


რჩევა:


არ მოახდინოთ URL-ის კანონიკიზაცია (ან დაკონკრეტება) 301 გადამისამართებით (ანუ გვერდი, რომელიც კონფიგურირებულია სხვა გვერდზე გადამისამართებისთვის).


დარწმუნდით, რომ კონტენტი, რომელსაც თქვენ კანონიზაციას ახორციელებთ, შესაბამისია.


Hreflang


ვთქვათ, თქვენ შექმენით ვებსაიტი, რომელიც კარგ ადგილს იკავებს Google-ის ძიების შედეგებში. თქვენ ამაყობთ გაწეული სამუშაოთი და გსურთ, რომ ადამიანებს, რომლებიც საუბრობენ და კითხულობენ სხვა ენებზე, ჰქონდეთ წვდომა თქვენს საიტზე და შინაარსზე. როგორ აკეთებ ამას? Hreflang ატრიბუტით/ტეგით.


Hreflang არის HTML ტეგი, რომელიც აცნობებს საძიებო სისტემებს ენის შესახებ, რომელსაც იყენებთ კონკრეტულ გვერდზე. ეს საშუალებას გაძლევთ წარმოაჩინოთ ურთიერთობა სხვადასხვა ენაზე დაწერილ ვებ გვერდებს შორის.


hreflang ტეგის აღწერა


ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, თუ გეგმავთ კონკრეტული ქვეყნის აუდიტორიაზე გახვიდეთ. მაგალითად, ვთქვათ, თქვენ ფლობთ გერმანულ ბიზნესს და გახსენით მომსახურების ფილიალი საფრანგეთში და საიტს დაამატეთ ფრანგული ენა. თქვენ გინდათ, რომ როდესაც ადამიანები დაძებნიან საფრანგეთში თქვენს პროდუქტს და გინდათ რომ მიაკითონ საფრანგეთში არსებულ ფილიალს, საძიებო სისტემებმა “ამოაგდოს“ კონკრეტულად ფრანგული გვერდი მათთვის გასაგებ ენაზე.


Hreflang “hreflang=fr” ტეგი აცნობებს Google-ს, რომ თუ ვინმე ეწვევა თქვენს საიტს ისეთი IP მისამართით, რომელიც სავარაუდოდ საფრანგეთიდან მოდის, მან უნდა მიიღოს გვერდის ფრანგული ვერსია.


Hreflang აუმჯობესებს არა მხოლოდ მომხმარებლის გამოცდილებას, არამედ ხელმისაწვდომობას. ეს სასარგებლოა მომხმარებლებისთვის, ტრაფიკისთვის და ზოგადად ბიზნესისთვის.

საიტის აუდიტი ასევე მოიცავს საერთაშორისო SEO ანგარიშს, რომელიც გაცნობებთ, აქვს თუ არა თქვენს საიტს hreflang-ის პრობლემები.


შეჯამება


ტექნიკური SEO არ არის ის, რისი სწავლაც შეგიძლიათ ერთ ან ორ დღეში — ის მოითხოვს უამრავ ერთგულ კვლევას, ცდებს და შეცდომებს. თუმცა მუდმივი სწავლებით და პრაქტიკით ეს ცოდნა და გამოცდილება დაძლევადია.


იხ. პირველი ნაწილი

11 views0 comments