top of page
  • Portali - პორტალი

როგორ მივმართოთ მიზნობრივი აუდიტორიისკენ თარგეთი და გამოვიყენოთ სწორად SERP ფუნქციები

Updated: Dec 5, 2022


*სტატიაში მოყვანილი სქრინები დაგეხმარებათ SEMRASH მუშაობის ათვისებაში


როგორ მივიღოთ გამორჩეული სნიპეტი( Featured Snippet on Google) Google-ში? ჯერ ავხსნათ რა არის Featured Snippet.


რა არის გამორჩეული ფრაგმენტი?


გამორჩეული ფრაგმენტები არის ტექსტის მონიშნული პასაჟები, რომლებიც გამოჩნდება Google ძიების შედეგების გვერდის ზედა ნაწილში, რომელიც ცნობილია როგორც “პოზიცია 0”. ისინი მომხმარებლებს აწვდიან სწრაფ პასუხს მათ საძიებო შეკითხვაზე. გამორჩეული ფრაგმენტების გამოჩენა უფრო მეტად შესაძლებელია, როდესაც მომხმარებლები ეძებენ საინფორმაციო საძიებო თემებს/მასალას.


ამ სტატიაში ვისაუბრებთ იმაზე, თუ რა შეგიძლიათ გააკეთოთ იმისათვის, რომ ორგანულად მოიგოთ Google SERP ფუნქციები (ან, როგორც Google მათ უწოდებს, ძიების შედეგების ფუნქციები ან მდიდარი შედეგები) თქვენი საიტისთვის.


როგორ მოვახდინოთ კონტენტის ოპტიმიზაცია Google SERP ფუნქციებისთვის


SERP მახასიათებლებს შეუძლიათ თქვენი ვებ გვერდის შინაარსი გამორჩეული გახადონ და გამოყონ ლურჯ ბმულებს შორის.


აქ არის SERP ფუნქციების სია, რომლებზეც შეიძლება მიზნად ისახოთ.


SERP მახასიათებლებს შეუძლიათ თქვენი ვებ გვერდის შინაარსი გამორჩეული გახადონ და გამოყონ ლურჯ ბმულებს შორის.


იმისათვის, რომ მიიღოთ SERP ფუნქცია, თქვენი ვებ გვერდი უნდა მოხვდეს SERP-ების სათავეში შინაარსის ოპტიმიზაციის გზით ,სტრუქტურირებული მონაცემების გამოყენებით და უნდა დარწმუნდეთ, რომ ის შეესაბამება Google-ის მითითებებსა და მოთხოვნებს.


შესასრულებელი საფეხურები მიზნის მისაღწევად:



ნაბიჯი 1. შეისწავლეთ სტრუქტურირებული მონაცემები (structured data) და მათი მუშაობის მექანიზმი.


ნაბიჯი 2. ისწავლეთროგორშექმნათ, შეამოწმოთ და გაუშვათ სტრუქტურირებული მონაცემები.


ნაბიჯი 3. აირჩიეთშიგთავსისაქტივებითქვენსვებგვერდზე, რომლითაცგსურთმიზანმიმართული SERP ფუნქციების გამოყენება.


ნაბიჯი 4. მიჰყევით ზოგად სტრუქტურირებულ მონაცემთა სახელმძღვანელოს მითითებებს და გამოიყენეთ ისინი შესაბამისად.


ნაბიჯი 5. მონიშნეთ შინაარსი თქვენს ვებგვერდებზე schema.org თვისებების გამოყენებით. ეს შეიძლება ეხებოდეს მიმოხილვებს, ხშირად დასმულ კითხვებს, ვაკანსიებს და ა.შ. თუ უკვე გაქვთ ინფორმაცია ცოდნის პანელში, მაგრამ გსურთ მისი განახლება, გამოიყენეთ Google-ის სახელმძღვანელო.


ეს მნიშვნელოვანია: 2017 წელს Google-მა დაამატა AMP (აჩქარებული მობილური გვერდების) ბმულების გამოჩენის შესაძლებლობა გამორჩეულ ფრაგმენტებში.


ნაბიჯი 6. გაუშვით Google Rich Results Test, რათა შეამოწმოთ არის თუ არა თქვენი კონტენტი ოპტიმიზირებული SERP ფუნქციებისთვის. თუ სწორად განხორციელდა, სტრუქტურირებულმა მონაცემებმა შეიძლება ჩართოს ძიების შედეგების სპეციალური ფუნქციები და გაუმჯობესებები, სწორედ თქვენი ვებ გვერდის კონტენტისთვის.


მიუხედავად იმისა, რომ სტრუქტურირებული მონაცემთა ოპტიმიზაცია არ იძლევა გარანტიას, რომ თქვენ იქნებით ძიების შედეგების ფუნქციებში, ამ ნაბიჯების შესრულებამ შეიძლება გაზარდოს თქვენი შინაარსის მიღების შანსები.



როგორ გამოვიყენოთ SEMrush ინსტრუმენტები SERP ფუნქციების მისაღებად


თქვენი კონტენტის სტრუქტურირებული მონაცემებით ოპტიმიზების შემდეგ, შეგიძლიათ გაეცნოთ შემდეგ ტაქტიკას, რათა გაზარდოთ გამორჩეულ სნიპეტებში ან სხვა SERP მახასიათებლებში მოხვედრის შანსები:


  • კონკურენტების მიერ დაკავებული SERP ფუნქციის შესაძლებლობების პოვნა

  • სხვა საკვანძო სიტყვების დაფიქსირება, რომლებიც ააქტიურებენ SERP ფუნქციებს

  • თვალყური ადევნეთ შესაძლებლობებს SERP ფუნქციებზე წვდომის მისაღების მიზნით

  • გვერდის ოპტიმიზაცია SERP ფუნქციებისთვის

ისინი ნამდვილად ჰგავს თქვენი კლასიკური SEO-ს შესასრულებელ სამუშაოს, მაგრამ არსებობს რამდენიმე გამორჩეული ნოუ-ჰაუ. ასე რომ, დავიწყოთ …

  • კონკურენტების მიერ დაკავებული SERP ფუნქციის შესაძლებლობების პოვნა

პირველ რიგში, შეგიძლიათ მოძებნოთ SERP მახასიათებლების შესაძლებლობები თქვენი კონკურენტის საკვანძო სიტყვების პროფილში.


თუ თქვენს საიტს შეუძლია უზრუნველყოს რაიმე უკეთესი, ვიდრე თქვენს კონკურენტებს, რომლებსაც აქვთ გამორჩეული ფრაგმენტი ან სხვა ფუნქცია, Google-ს შეუძლია შეცვალოს კონკურენტის ფრაგმენტი და დააკავშიროს თქვენს საიტთან.


დასაწყებად, გადადით ორგანულ კვლევაზე და ჩაწერეთ კონკურენტის ვებ გვერდი.

პოზიციების ანგარიშის ცხრილში იპოვეთ SERP მახასიათებლების სვეტი. ის აჩვენებს SERP-ის ყველა მახასიათებელს, რომლებიც გამოწვეულია საკვანძო სიტყვებით, რომლებისთვისაც გაანალიზებული დომენი რეიტინგულია არჩეულ ქვეყანაში.


კონკურენტების მიერ დაკავებული SERP ფუნქციის შესაძლებლობების პოვნა


პირველ რიგში, შეგიძლიათ მოძებნოთ SERP მახასიათებლების შესაძლებლობები თქვენი კონკურენტის საკვანძო სიტყვების პროფილში.


თუ თქვენს საიტს შეუძლია უზრუნველყოს რაიმე უკეთესი, ვიდრე თქვენს კონკურენტებს, რომლებსაც აქვთ გამორჩეული ფრაგმენტი ან სხვა ფუნქცია, Google-ს შეუძლია შეცვალოს თქვენი კონკურენტის ფრაგმენტი და დააკავშიროს თქვენი.


დასაწყებად, გადადით ორგანულ კვლევაზე და ჩაწერეთ კონკურენტის ვებ გვერდი.

Semrush Organic Research

პოზიციების ანგარიშის ცხრილში იპოვეთ SERP მახასიათებლების სვეტი. ის აჩვენებს SERP-ის ყველა მახასიათებელს, რომლებიც გამოწვეულია საკვანძო სიტყვებით, რომლებისთვისაც გაანალიზებული დომენი რეიტინგულია არჩეულ ქვეყანაში.

Semrush Organic Research Positions

ფილტრები SERP ფუნქციის შესაძლებლობების მოსაძებნად


თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ SERP მახასიათებლების ფილტრი ცხრილის ზემოთ, რომ ნახოთ ყველა საკვანძო სიტყვა, სადაც თქვენი კონკურენტი იკავებს SERP ფუნქციას (დომენის ხარისხი), ისევე როგორც ის ადგილი, სადაც ისინი არ არიან (დომენი არ არის რეიტინგული).


Semrush SERP feature filters

ეს საკვანძო სიტყვები თქვენი სამიზნეებია — ნახეთ, არის თუ არა რომელიმე მათგანი დამკვიდრებული როგორც ტერმინი, რომლებსაც თქვენი ვებ გვერდი უკვე ფარავს და შეადგინეთ გეგმა, რომ თქვენი კონტენტი უკეთესი იყოს, ვიდრე თქვენი კონკურენტებისა.


თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ ფილტრები, რათა იპოვოთ საკვანძო სიტყვების სირთულისა და მოცულობის სხვადასხვა დიაპაზონი, ასევე ფრაზის სიტყვების რაოდენობა (მაგალითად, საკვანძო სიტყვები მინიმუმ 4 სიტყვით), რათა იპოვოთ თქვენთვის საუკეთესო შესაძლებლობები.


თქვენ ასევე შეგიძლიათ გაფილტროთ მეორადი ტერმინებით, რომ იპოვოთ საკვანძო სიტყვების კონკრეტული კომბინაციები.


Finding ranges of keyword difficulty and volume

თქვენ შეგიძლიათ აირჩიოთ საკვანძო სიტყვები სწორედ აქ და გაუგზავნოთ ისინი „საკვანძო სიტყვების შემქმნელს“ ან გაიტანოთ მათი ექსპორტი CSV ან Excel ფაილებში შემდგომი გამოყენებისთვის.


გვერდის ოპტიმიზაცია SERP ფუნქციებისთვის


Semrush-ს აქვს საოცარი გზამკვლევი, რომელიც სტრატეგიებს დაეხმარება საიტების ოპტიმიზაციაში, უშუალოდ გამორჩეული ტექსტური ფრაგმენტებისთვის. იგი მოიცავს აბზაცის ოპტიმალურ სიგრძეს, სიებისა და ცხრილების გამოყენებას და იმას, თუ როგორ უნდა გქონდეთ “გამორჩეული ფრაგმენტების კერა” თქვენს ვებ გვერდზე.


ორი Semrush ინსტრუმენტი, რომელიც დაგეხმარებათ ამაში, არის On-Page SEO Checker, SEO Content Template და SEO Writing Assistant.


გვერდის SEO შემოწმება — On-Page SEO Checker


ეს ინსტრუმენტი საშუალებას გაძლევთ შეიყვანოთ თქვენი სატესტო გვერდები,სამიზნე აუდიტორიისთვის საკვანძო სიტყვების გამოყენებით, შემდეგ კი დაბრუნდეთ კონკრეტული ოპტიმიზაციის იდეებით, რომლებიც შეგიძლიათ მიიღოთ, რათა დაეხმაროთ თქვენს არსებულ გვერდებს, როგორც რანჟირებაში, ასევე შეიძინოთ SERP ფუნქციები თქვენს სამიზნე საკვანძო სიტყვებზე ორიენტირებული.


SEO შინაარსის შაბლონი — SEO Content Template


ეს ხელსაწყო ასახავს შაბლონს ახალი შინაარსისთვის, რომელიც კონკრეტულად მიზნად ისახავს თქვენს საკვანძო სიტყვას და SERP ფუნქციებს. ფუნქცია ნაკლებად მუშობს ქართულ ტექსტებზე და ჯობია არ გამოიყენოთ.


SEO წერის ასისტენტი — SEO Writing Assistant


ამ ხელსაწყოს საშუალებით თქვენ შეძლებთ შეამოწმოთ SEO-ს შესრულების პოტენციური ხარისხი, კითხვადობა და შინაარსის ორიგინალობა, SEO-ს კონტენტის შაბლონის რეკომენდაციების საფუძველზე. — ასევე არ მუშობს ქართულ „ქონთენთზე“.


მე გირჩევთ, თუ როგორ გამოიყენოთ სამივე ინსტრუ