top of page
  • Writer's picturePortali - პორტალი

ლოგოს შექმნის ოქროს წესი ნაწილი I

Updated: Aug 24, 2022


გჭირდებათ ლოგოს ახალი დიზაინი? ჩვენ გეტყვით ყველაფერს, რაც უნდა გაითვალისწინოთ, სანამ დაიწყებთ ბრენდის იდენტურობის პროექტს.

ლოგოს ნიმუშები

ვინაიდან ამ ბლოგს კითხულობთ, ნიშნავს რომ ან დადგა დრო თქვენმა კომპანიამ რებრენდინგი განიცადოს, ან ეხლა ქმნით ახალ კომპანიას და ფიქრობთ რაღა თქმა უნდა ლოგოს შექმნაზე. სავარაუდოდ თავში მოგივათ უამრავი იდეა, რომელსაც განიხილავთ და ათასჯერ გადააკეთებთ. მაგრამ რა გადაწყვეტილებაც არ უნდა მიიღოთ აუცილელად დაგებადებათ კითხვა: რა განახვავებს კარგი დიზაინის ლოგოს სხვა დანარჩენი ბრენდებისგან? როგორ შევქმნათ ლოგოტიპი, რომელიც გადმოსცემს პროდუქტის არსს?


ჩვენ ვუპასუხებთ თქვენს ყველა კითხვას ლოგოს დიზაინის შესახებ. უბრალოდ გადადით სექციაში, რომელიც გაინტერესებთ ქვემოთ მოცემული ბმულების გამოყენებით.


თუ იდეა გჭირდებათ, გაეცანით ჩვენს პოსტს ლოგოს დიზაინის ინსპირაციასთან დაკავშირებით ან ყველა დროის 3-სიმბოლოიან საუკეთესო ლოგოებთან დაკავშირებით. გარდა ამისა, თუ გსურთ შექმნათ გასაოცარი ლოგოები სხვადასხვა მოწყობილობებისთვის, ასევე უნდა გაეცნოთ ლოგოს დიზაინის 5 საუკეთესო აპლიკაციას.


რატომ არის ლოგოს დიზაინი ასეთი მნიშვნელოვანი?


თქვენი ლოგოტიპი — არის თქვენი ბიზნესის პირველი კონტაქტი გარე სამყაროსთან. საუკეთესო ლოგოს დიზაინს სჭირდება დიზაინის უნარების ქონა, შემოქმედებითი თეორიისა და საექსპერტო პროგრამირების კომპლექსური ნაზავის ცოდნა.


ნებისმიერ კარგ დიზაინერს შეუძლია შექმნას ლოგო, რომელიც დასახულ მიზანს პასუხობს, მაგრამ რეალურად, ამ ხელობის ყველა ასპექტის ათვისებას დრო სჭირდება. რა თქმა უნდა, ლოგოს დიზაინი ბრენდინგის მხოლოდ ერთი მცირე ქვესიმრავლეა, მაგრამ ლოგო ან ბრენდი ბრენდების უმეტესობის ცენტრში რჩება. ყველამ ვიცით, რომ საზოგადოება ყველაზე ხშირად ხაზს უსვამს ბრენდის იდენტურობის ამ ნაწილს.


თუ გსურთ ნახოთ, ეს როგორ ხდება იქმნება, შეგიძლიათ წაიკითხოთ სტატია ლოგოტიპის საუკეთესო დიზაინი.


დევიდ ეარის ლოგოს დიზაინის 10 ოქროს წესი


როდესაც ფიქრობთ ადამიანზე, რომელმაც გავლენა მოახდინა თქვენს ცხოვრებაზე, შეგიძლიათ წარმოიდგინოთ, როგორ გამოიყურება ის. ასეა ბრენდებიც, რომლებსაც ხშირად ვყიდულობთ. ჩვენ შეგვიძლია მარტივად გამოვსახოთ ლოგო, იქნება ეს პროდუქტი, კომპანია თუ მომსახურება.


ოდესღაც მხოლოდ რამდენიმე კომპანია მოქმედებდა კონკრეტულ ბაზარზე ან ნიშაში. ახლა შეიძლება ასობით, შესაძლოა ათასობით იყოს. აქედან სულ ყველა პოტენციური მყიდველის ყურადღებისთვის იბრძვის, ყველას სურს, რომ ჯერ მათ შევხედოთ. ეს ქმნის ბრენდების მზარდ მოთხოვნილებას ვიზუალურად განსხვავდებოდნენ ერთმანეთისგან, რათა არ აურიონ კონკურენტები ერთმანეთში. სწორედ ლოგოს ფორმა, ფერი, სტილი არის ყველაზე მნიშვნელოვანი, რითიც უნდა განვასხვავოთ ბრენდები ერთმანეთისგან. ამიტომ კატეგორიულად ვეწინააღმდეგები შაბლონური ფორმების გამოყენებას, რომელიც ათასობით და შეიძლება ითქვას მილიონობით ყრია ინტერნეტ სივრეში.


ეს დიფერენციაცია მიიღწევა კორპორატიული იდენტურობის დიზაინის საშუალებით — ელემენტების სერია, რომლებიც ერთად მუშაობენ ჩვენს გონებაში გამორჩეული სურათის შესაქმნელად. კომპანიის მიხედვით, ბრენდინგი შეიძლება შეიცავდეს ფორმებს, საავტომობილო გრაფიკას, სავიზიტო ბარათებს, პროდუქტის შეფუთვას, ფოტოგრაფიის სტილს, ყავის ჭიქებს, ბილბორდებს და ბევრ სხვა ელემენტს, მათ შორის ვებ — გვერდზე შრიფტების არჩევას.


“როდესაც რაღაცას ვუყურებთ, თავიდან არ ვკითხულობთ. უპირველეს ყოვლისა, ჩვენ ვხედავთ ფორმას, ვხედავთ ფერს და თუ ეს საკმარისია ჩვენი ყურადღების მისაქცევად, ვკითხულობთ”


დევიდ აირი


მნიშვნელოვანია გვახსოვდეს, რომ როდესაც რაღაცას ვუყურებთ, ჯერ არ ვკითხულობთ მას. უპირველეს ყოვლისა, ჩვენ ვხედავთ ფორმას, ვხედავთ ფერს და თუ ეს საკმარისია ჩვენი ყურადღების მისაქცევად, ვკითხულობთ მას. ამრიგად, ნებისმიერ შემთხვევაში, კომპანიის მიუხედავად, ლოგო ბრენდის იმიჯის მცირე, მაგრამ მნიშვნელოვანი ელემენტია.


ჩვენი, როგორც დიზაინერების გამოწვევაა ბრენდის არსის გადაკეთება ფორმაში და ფერში, რომელიც, სავარაუდოდ შენარჩუნდება, რადგან გარეგნობა მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ჩვენს ტვინში კავშირის ფორმირებაში იმას შორის, რასაც ჩვენ განვიცდით და ვისთანაც მას განიცდით (ბრენდი ). მრავალი თვალსაზრისით, კომპანიის ლოგო ჩვენი ახლობლების სახეს ჰგავს.


როდესაც ლოგო შესაბამისობაშია ბრწყინვალე პროდუქტთან და ის არსებობს ხანგრძლივი დროის განმავლობაში, ლოგო შეიძლება საბოლოოდ გახდეს კომპანიის ფასდაუდებელი აქტივი. Nike სიმბოლო, მაკდონალდსის ოქროს თაღები, Michelin კაცი, Mercedes- ის სამქიმიანი ვარსკვლავი, Woolmark სიმბოლო ეს მხოლოდ რამდენიმე ყველაზე ნათელი მაგალითია. მაგრამ ამ ყველაფრის მიღმა, როგორ მივცეთ ლოგოს მსგავსი სტატუსის მიღწევის საუკეთესო შანსი? ლოგოს ყველა წარმატებულ პროექტში უნივერსალური ნიშნებია გამოყენებული და მე მინდა გამოვყო რამდენიმე მათგანი, რაც ხელს შეუწყობს თქვენს მიერ შექმნილი ნიშნების ხარისხის გაუმჯობესებას.


1.ჩაყარეთ საძირკველი



დიზაინერად ყოფნის ერთ-ერთი ყველაზე საინტერესო რამ არის ის, რომ ყოველი ახალი პროექტის საშუალებით შეგიძლიათ ისწავლოთ ახალი რამ. ყველა კლიენტი განსხვავებულია და ერთსა და იმავე პროფესიაშიც კი, ხალხი სხვაგვარად ასრულებს თავის საქმეს.


თქვენი დიზაინის იდეაზე კონსენსუსის მიღწევის გასაადვილებლად, თქვენ თავიდანვე უნდა დაუსვათ კლიენტს სწორი კითხვები: რატომ ხართ აქ? რას საქმიანობთ და როგორ აკეთებთ ამას? რით განსხვავდებით სხვებისგან? ვისთვის ხართ აქ რას აფასებთ ყველაზე მეტად?


ეს კითხვები შეიძლება საკმაოდ მარტივად მოგეჩვენოთ, მაგრამ მათზე პასუხების გაცემა რთულია და შემდეგი კიტხვების დასასმელად უკვე ჩამოგიყალიბდებათ კონკრეტული აზრი ბრენდის შესახებ. იმას, რასაც პროექტის ამ ეტაპზე აღმოაჩენთ, დაგეხმარებათ განსაზღვროთ თქვენი დიზაინის ყველაზე ძლიერი მიმართულება.


2. დააფასეთ თქვენი ესკიზები

ვოლფ ოლინსის დაკვეთით მარტინ რივენის Firefox თილისმის ესკიზები

ჩანახატების ბლოკნოტის გამოყენება არის შესაძლებლობა, დაისვენოთ პიქსელების ნათელი ფერებისგან, რომლებიც ჩვენს ცხოვრებაში დომინირებს. რაც მთავარია, დიზაინის სხვადასხვა იდეის მოხაზვა შეიძლება ბევრად უფრო სწრაფი იყოს, თუ ჩვენს ხელებსა და ტვინს შორის არ არის ციფრული მოწყობილობა. ასე რომ, თუ ღამით გაიღვიძეთ ისეთი იდეით, რომლის დაკარგვაც არ გსურთ, საწოლთან ფანქარი და ქაღალდი ჩანახატის შენახვის შესანიშნავი გზაა. ესკიზირება ასევე აადვილებს ფორმების ზუსტად იქ განთავსებას, სადაც გსურთ — ყოველთვის იქნება დრო, რომ თქვენი ჩანახატები მოგვიანებით გააციფრულოთ (ხატვის დამატებითი რჩევებისათვის იხილეთ ჩვენი ბლოგი).


კლიენტებისთვის დიზაინის იდეების აღწერისას უკეთსიც კი იქნება ერთი ან მაქსიმუმ ორი ესკიზის გაზიარება გაციფრულებამდე. ასე უფრო ადვილი იქნება მისი აღქმა შრიფტებისა და ფერებისგან გავლენის გარეშე. მაგრამ ნუ წარუდგენთ ძალიან ბევრს — მხოლოდ საუკეთესო იდეები.


3. შავ-თეთრზე მუშაობა

Apple– ის ლოგოს შინაგანი დეტალები წლების განმავლობაში იცვლებოდა, მაგრამ კონტური უცვლელი რჩებოდა.

თუ ფერს ყველაზე ბოლოს შემოინახავთ, ეს დაგეხმარებათ კონცენტრირება მოახდინოთ იდეაზე და ფორმის ფუნდამენტზე, და არა იმაზე, რისი შეცვლაც ყველაზე მარტივია . ცუდ იდეას ვერ გადარჩენთ საინტერესო პალიტრის ფერებით, მაშინ როცა კარგი იდეა იქნება საუკეთსო ფერების მიუხედავად. წარმოიდგინეთ ცნობილი სიმბოლო. იფიქრეთ ამ წუთას მასზე. ეს არის კონტურებ